Magazin

Nizozemci poručili Englezima: "Klonite se grada, ako dolazite zbog..."

Amsterdam je upozorio britanske turiste koji dolaze samo radi seksa i droga da se "klone" glavnog grada Nizozemske.

FOTO: ILUSTRACIJA/PIXABAY
FOTO: ILUSTRACIJA/PIXABAY

Nizozemsko gradsko vijeće implementira digitalnu kampanju “obeshrabrivanja” koja cilja muškarce od 18 do 35 godina iz Velike Britanije.

Inicijativa je dio napora da se očisti raskalašena reputacija Amsterdama kao najliberalnije partijske prijestonice Evrope.

Video snimci koji su dio kampanje prikazuju mladiće kako teturaju na ulici, s lisicama na rukama kojima se zatim uzimaju otisci prstiju i fotografišu za policiju. Online reklame koje se prikazuju na društvenim platformama prikazuju rizike povezane s prekomjernom upotrebom droga i pića.

Dug vikend

Poruka je beskompromisna – dug vikend u Amsterdamu može stvoriti pogrešnu vrstu uspomena, bijeg za kojim žudite u poznatoj partijskoj prijestolnici mogao bi rezultirati neizbježnim osudama.

Britanci mogu pronaći povratne letove do Amsterdama za 50 funti (57 eura; 62 dolara).

Turističke agencije sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu također nude vikende u Amsterdamu, uključujući krstarenja čamcem kanalom s neograničenim pićem, “odrezak i striptiz” noći te obilazak pubova u četvrti Red Light.

Godinama su se stanovnici grada žalili na pijane Britance koji uriniraju u javnosti, povraćaju u kanale, skidaju se i upuštaju se u pijane tuče.

Ovo nije nova pojava. Prije skoro deceniju, tadašnji gradonačelnik Amsterdama pozvao je svog londonskog kolegu Borisa Johnsona, koji je grad opisao kao “ljigav”, da lično vidi šta su Britanci uradili od njega, prenosi BBC.

“Oni ne nose kaput dok slalomiraju kroz kvart crvenih svjetala… Pjevaju ‘You’ll never walk alone’ obučeni su kao zečevi ili svećenici, a ponekad uopće nisu obučeni. Volio bih da pozovem da svjedoči”, rekao je tada Eberhard van der Laan.

Kritičari tvrde da su ciljane reklamne kampanje diskriminatorne i zasnovane na nepoštenim stereotipima.

U Holandiji je kafićima dozvoljeno da prodaju kanabis sve dok se pridržavaju određenih strogih uslova, kao što je zabrana prodavanja (ili serviranja) alkoholnih pića maloljetnicima.

„Možda će doći po travu, ali ostaju zbog Van Goga“, rekao mi je Joachim Helms, vlasnik kafea Greenhouse.

Pročitajte još

Ali uske, kaldrmisane, biciklističke ulice i kanali su pod pritiskom.

Amsterdam je jedan od najposjećenijih gradova na svijetu. Oko 20 miliona posjetilaca – uključujući milion Britanaca – posjeti grad, koji ima oko 883.000 stanovnika, svake godine.

Međutim, preveliki turizam testira toleranciju lokalnog stanovništva i primorao je vijeće da djeluje.

Ogromni bilbordi izloženi u četvrti crvenih svjetala prikazuju fotografije stanovnika, s riječima koje podsjećaju posjetioce: “Mi živimo ovdje”.

Vijeće je u procesu premještanja čuvenih neonskih prozora, na kojima paradiraju seksualni radnici, iz rezidencijalnog srca glavnog grada u novu “erotsku zonu”. Glasine o zabrani trgovine seksualnih usluga su za sada potpuno izblijedjeli. Umjesto toga, uvode se stroža pravila poslovanja, prenio je N1.

“Posjetioci će ostati dobrodošli, ali…”

Počevši od ovog vikenda, bordeli i barovi će imati ranije vrijeme zatvaranja, a zabrana pušenja kanabisa na ulicama i oko kvarta crvenih svjetala stupa na snagu u maju.

Još uvijek se vodi debata o tome da li turistima treba zabraniti ulazak u kafiće s kanabisom u nizozemskoj prijestolnici. Misija Amsterdama je da industriju učini manje lošom, održivijom, a grad pogodnijim za život.

Mnogi mještani koji žive u visokim uskim gradskim kućama koje se nižu uz prstenove kanala iz 17. stoljeća govore da problem nisu mladići, već puki broj.

„Osjećam kao da živimo u Diznilendu ili zoološkom vrtu“, rekla je porodica Visser.

Zamjenik gradonačelnika Sofyan Mbarki rekao je da Amsterdam već poduzima više mjera upravljanja nego drugi veliki gradovi u Evropi.

“Posjetioci će ostati dobrodošli, ali ne ako se loše ponašaju i izazivaju smetnje”, dodao je.

Ipak, čini se da su mnogi skeptični prema kampanji. Na društvenim mrežama kružila su mišljenja poput:

“Žele da zarade novac sa porodicama i muzejima, ali znaju da je trava i crveno svjetlo ono što održava grad”.

Prihvati notifikacije