IT

IT trendovi kojih direktori informacijskih tehnologija moraju biti svjesni

Organizacije širem svijeta su počele s opsežnom integracijom najboljih tehnologija i pritom osnažuju poslovne timove s alatima koji se sastoje od neznatne "količine" koda, odnosno, uopće ga ni nemaju.

FOTO: PIXABAY
FOTO: PIXABAY
Ilustracija

Ti alati potrebni su za stvaranje povezanih iskustava, navodi se u izvješću IT Leaders Pulse 2022. koje je proveo MuleSoft Research, a razvijeno je na temelju intervjua s hiljadu u senior IT čelnika diljem svijeta. Ujedno, svi ispitani rade u organizaciji s najmanje hiljadu zaposlenih.

Kao zaključak cijelog istraživanja, navedeno je 20 IT trendova i problema koje svi direktori informacijskih tehnologija (CIO) moraju imati na umu kroz naredno kratkoročno i dugoročno razdoblje.

Iskustvo postaje sve važnije

Organizacije sada shvaćaju važnost stvaranja pozitivnih iskustava zaposlenika kako bi privukle i zadržale talente.

Otprilike četiri od pet ispitanika slažu se da su poboljšane tehnologije za klijente i zaposlenike kritične za konkurentnost njihove organizacije. Dobrobit zaposlenika je prioritet!

Tokom sljedećih 12 mjeseci većina ispitanika planira ulagati u poboljšanje dobrobiti IT zaposlenika, ispred usavršavanja i povećanja broja zaposlenih u timu. Jaz u vještinama proteže se kroz IT funkcije.

Nedostatak vještina u vezi s implementacijom i upravljanjem novim tehnologijama nije novi problem za IT, ali je rašireniji i 60 posto ispitanih navodi da utječe na poslovanje. Stoga, edukacija je ključ, kao i pronalazak talenata. Ili… VišČelnici rješavaju nedostatak vještina automatizacijom.

Mnogi IT čelnici okreću se automatizaciji i inicijativama za “samoposluživanje” kako bi riješili rastući jaz u vještinama. Tehnološki izbori potaknuti izazovima sticanja talenata.

Gotovo tri četvrtine (73 posto) IT čelnika slaže se da pronalazk IT talenata nikad nije bilo teže. Kao rezultat toga, izazov pronalaska talenata sada utječe na izbor tehnologije za 98 posto organizacija.Potrebni su poboljšani procesi suradnje između IT i poslovnih timova.

Prošla su vremena kad je IT bio samo “tehnološki pokretač”. Sada rješava probleme ključne za poslovanje, rješava glavne poslovne ciljeve i pomaže u razvoju konkurentskih prednosti s tehnologijom.Poboljšanja procesa ključni su prioritet za IT čelnike.

Njih 46 posto kaže da je poboljšanje procesa glavni prioritet za njihovu organizaciju u sljedećih 12 mjeseci, a mnogi navode da njihovi postojeći procesi koče napredak. Postojeći IT procesi blokiraju produktivnost i transformaciju.

Čak devet od deset (91 posto) IT voditelja kaže da postojeći IT procesi blokiraju produktivnost njihovog tima. Spajanje timova olakšava prilagodbu i potiče uspjeh.

Kako bi odgovorili na izazove procesa, IT čelnici žele stvoriti “fuzijske timove”.Novi softver zahtijeva prilagođene procese implementacije.

Implementacija novog softvera omogućava organizacijama procijeniti postojeće procese i standardizirati ih. IT se oslanja na postojeće investicije, a ne na kupnju nove tehnologije.

Većina IT lidera (72 posto) radije ažurira ili nadograđuje postojeća rješenja gdje god je to moguće, umjesto da ih zamijeni.Integracijski projekti traju predugo i previše koštaju.

Kako bi stvorile povezana iskustva, organizacije trebaju integraciju. Alati s malo ili bez koda igraju ključnu ulogu u ubrzavanju digitalne transformacije i IT strategije.

Suočeni s nedostatkom talenta za kodiranje, mnogi se IT čelnici okreću ovakvim alatima kako bi poslovnim korisnicima omogućili izgradnju i testiranje novih iskustava, automatizacija pokreće učinkovitost procesa, ali nedostaju potpuno automatizirani procesi.

Zrelost automatizacije raste kako joj se sve više organizacija okreće s ciljem poboljšanja korisničkog iskustva i kvalitete proizvoda ili usluge.Informacijska sigurnost glavni je prioritet za poslovanje.

Uz nove zakone i propise koji se pojavljuju svake godine i zahtijevaju od poduzeća da se pridržavaju složenih zahtjeva kontrole podataka, privatnost i zaštita podataka ostaju na prvom mjestu. Usklađenost sa sigurnosnim propisima degradira korisničko iskustvo.

Više od tri četvrtine (77 posto) IT čelnika slaže se da su interni sigurnosni i upravljački rizici jednako visoki kao i vanjski, pri čemu 83 posto njih kaže da nadziru kako zaposlenici pristupaju i koriste korisničke podatke. Uloga senior IT čelnika evoluirala je izvan tehnološke domene.

U svijetu nakon pandemije, senior IT čelnicima je potreban skup vještina koji je mnogo širi od tehnološke stručnosti. IT se sada mjeri produktivnošću, smanjenjem troškova i iskustvima.

Otprilike polovica svih IT lidera sada se ocjenjuje na temelju produktivnosti zaposlenika (52 posto), smanjenja troškova i optimizacije (50 posto) te iskustva korisnika (48 posto) i zaposlenika (46 posto).IT je opterećen zaostalim projektima.

Gotovo tri četvrtine (74 posto) ispitanika kaže da ih zaostali projekti sprječavaju u radu na strateškim inicijativama, piše ictbusiness.info.